• Sunday, 06 October 2024

All Eyes on Rafah Jadi Slogan Baru Lawan Kekejaman Israel yang Menggema di Media Sosial

All Eyes on Rafah Jadi Slogan Baru Lawan Kekejaman Israel yang Menggema di Media Sosial

SEAToday.com, Jakarta - Seruan "All Eyes on Rafah" ("Semua Mata Tertuju ke Rafah") telah menggema di berbagai platform media sosial dalam beberapa hari terakhir. Postingan dengan slogan ini telah dibagikan lebih dari 43 juta kali, terutama di Instagram. Seruan ini merupakan ungkapan kemarahan warganet atas tragedi di Rafah, Palestina, yang menewaskan banyak korban jiwa, termasuk anak-anak.

Tujuan seruan ini adalah untuk menarik perhatian dunia pada tragedi di Rafah. Seruan ini bermula dari komentar Rick Peeperkorn, Direktur Kantor Wilayah Pendudukan Palestina di World Health Organization (WHO).

Organisasi kemanusiaan seperti Save the Children, Oxfam, American for Justice in Palestine Action, Jewish Voice for Peace, dan Palestine Solidarity Campaign kemudian menggemakan seruan ini. Kini, "All Eyes on Rafah" telah menjadi slogan aksi demonstrasi di berbagai kota, seperti Paris, London, Belanda, New York, Los Angeles, dan sekitarnya. (DHITA/DKD)

Share
News Update
Indonesia National Armed Forces Array of Military Equipment Showcased Today

Indonesia National Armed Forces Array of Military Equipment Showcased Today

Singapore’s High Court Sentenced Its Former Transport Minister Af...

On October 3, Singapore’s former Transport Minister, Iswaran, was sentenced to one year in jail after pleading guilty to obtaining valuable gifts as a public servant.

List of 27 Indonesian National Team Players to Face Bahrain and C...

Indonesian senior national team coach Shin Tae-yong has announced 27 players for the two matches in round three of the 2026 World Cup qualifying round.

47 Tigers in Vietnam Zoos Die from Bird Flu

On Wednesday (2/10), state media said that 47 tigers, three lions and a panther have died in zoos in south Vietnam due to the H5N1 bird flu virus.

MotoGP Mandalika 2024: InJourney Records Over 120,000 Attendees

The Pertamina Grand Prix of Indonesia 2024 held at the Pertamina Mandalika International Circuit recorded more than 120,000 visitors.

Trending