• Friday, 18 October 2024

IKN Akan Bangun Angkutan Cepat Kereta Api Otonom

IKN Akan Bangun Angkutan Cepat Kereta Api Otonom
IKN Akan Bangun Angkutan Cepat Kereta Api Otonom. Photo : CNBC Indonesia

SEAToday.com, IKN - Menteri Perhubungan Budi Karya Sumadi menyatakan bahwa Ibu Kota Nusantara (IKN) akan membangun transportasi publik buatan Tiongkok, Automated-Rail Rapid Transit (ART).

Dalam sebuah postingan media sosialnya, Menteri Budi menyebutkan bahwa proyek ini akan dikerjakan bersama perusahaan China Railway Construction Corporation (CRCC) yang juga sebelumnya membantu pengerjaan Whoosh. Nantinya, ART ini akan dibangun di IKN sumbu Barat dan Timur dan dikerjakan dalam dua fase.

Menteri Budi menyebutkan bahwa ART ini merupakan kereta tanpa rel konvensional, melainkan dengan rel virtual. ART ini dioperasikan dengan baterai yang disubtitusikan menggunakan magnet pada marka jalan. Satu trainset yang terdiri dari tiga gerbong dapat mengangkut lebih dari 300 orang, dengan kecepatan hingga 70 km/jam.

Share
News Update
11 Females Figures List to Join Prabowo's Cabinet

11 Females Figures List to Join Prabowo's Cabinet

UN: Israel Denies 85 Pct. Aid Movement to Northern Gaza

The UN warned that conditions in Northern Gaza had reached “catastrophic” as the Israeli military is “severely compromising people’s access to means of survival”, Tuesday (10/15).

UNICEF: Israeli Attack on Gaza Hospital's Refugee Camps Shocks th...

The United Nations Children's Fund (UNICEF) condemns Israel's attack on refugee tents on the grounds of the Al Aqsa Martyrs Hospital in the Gaza Strip on Sunday (10/13), as a world-shaking tragedy.

KSP Moeldoko Praises President Jokowi’s Achievements During 10 Ye...

Indonesian Presidential Chief of Staff (KSP) General (Ret.) Moeldoko praised the achievements of President Joko “Jokowi” Widodo.

WHO: 72 Patients, Medical Staff Killed in Israeli Attack in Leban...

The World Health Organization (WHO) on Wednesday (10/16) released a statement saying that 72 medical workers and patients have been killed and 43 others injured by Israeli attacks in Lebanon.

Trending