• Thursday, 24 October 2024

Potret Seragam Unik Satpol PP DIY, Terinspirasi Dari Pasukan Surakarsa Keraton Yogyakarta

Potret Seragam Unik Satpol PP DIY, Terinspirasi Dari Pasukan Surakarsa Keraton Yogyakarta
Source: instagram/@humasjogja

SEAToday.com, Yogyakarta - Satuan Polisi Pamong Praja (Satpol PP) DIY memiliki seragam yang cukup unik dan seringkali mencuri atensi masyarakat, lantaran mirip dengan baju adat Jawa. 

Dikutip dari instagram @humasjogja, seragam ini terinspirasi dari pasukan Surakarsa Keraton Yogyakarta yang telah dikombinasikan serta disesuaikan. Seragam ini dikenakan setiap Kamis Pon, sehingga para personel tak lagi mengenakan pakaian adat Jawa. Selain itu, seragam ini juga dikenakan dalam upacara adat seperti Grebeg.

Bagi personel laki-laki, seragam atas dibuat seperti beskap yang dipadukan dengan kain batik motif kambil secuil, ikat pinggang berwarna emas, blankon yang telah dimodifikasi dan ditutup dengan topi, serta keris yang dipasang di bagian belakang pinggang kanan. 

Untuk personel perempuan hampir sama. Perbedaanya pada atribut kepala yang mana secara pakem, perempuan menggunakan sanggul lalu mengenakan baret di atasnya. Namun, apabila mengenakan hijab, maka bisa langsung menggunakan baret.

Share
News Update
President Prabowo Proposes Dedicated Neighborhood for Pilgrims in Holy Land

President Prabowo Proposes Dedicated Neighborhood for Pilgrims in Holy Land

Indonesian Ministry of Foreign Affair Condemns Israel's Repeated...

Indonesia warned that hospitals, medical personnel, and all patients and war victims treated in health facilities must be protected and ensured their safety under any circumstances.

Prabowo Appoints Luhut Binsar Pandjaitan as Chairman of National...

Luhut will serve as an advisor to the president in the economic field in accelerating crisis mitigation and national economic recovery.

UNIFIL: Israeli Forces Destroy Watchtower in South Lebanon

The UN peacekeeping force in south Lebanon announced on Sunday (20/10), an Israeli military bulldozer deliberately destroyed one of their watchtowers and perimeter fences in the Tyre district of south Lebanon.

The List of Ministers in Prabowo-Gibran's Red and White Cabinet

President Prabowo Subianto announced the composition of his cabinet named the Merah Putih Cabinet as well as the names of ministers in his government cabinet at the Presidential Palace, Jakarta, Sunday, October 20, 2024...

Trending